author Call Us: 012-628 4068

Compare Listings

Kesilapan kewangan ini ada potensi punahkan hidup anak muda. Elak buat kalau tak mahu merana

Kesilapan kewangan ini ada potensi punahkan hidup anak muda. Elak buat kalau tak mahu merana

Kalau silap urus kewangan, boleh jadi korang terpaksa tanggung sakit untuk satu jangka masa yang agak lama. Hakikatnya, ramai yang kecundang kat gaya hidup terkini, seperti fesyen, kereta, dan banyak lagi. Mana boleh nampak “cikai.” “Gaya kena jaga bro, baru orang lain pandang dan hormat kita.” Ya, tapi batang hidung sendiri yang kena tanggung nanti. […]

Elakkan 5 tabiat berbelanja yang buatkan kita jadi miskin ini

Elakkan 5 tabiat berbelanja yang buatkan kita jadi miskin ini

Dah jadi perkara biasa ramai orang jadi “miskin” bila tiba hujung bulan. Bila dah jadi macam ini, ramai yang akan mula jadi detektif kewangan persendirian. Kita mula cari jawapan kat soalan seperti kat bawah ni: “Mana duit yang aku simpan menghilang?” “Poket (atau dompet) aku ada bocor kat mana-mana ke?” “Ada orang curi duit aku […]

Mana satu antara 7 kesilapan ini yang anda buat, yang buatkan hutang anda tak berkurang?

Awal tahun hari tu, siapa yang berazam nak langsaikan segala hutang-piutang? Tapi, sekarang dah nak masuk bulan Jun. Hutang masih tak berkurang lagi. Apa yang terjadi? Kat mana kita silap dalam perkara ni? Mungkin korang ada buat 9 kesilapan ini secara tak sedar (sebab kalau dah tersedar, mesti korang takkan buat dah kesilapan ni). Max […]

Sering tumpas dengan nafsu berbelanja? Patahkan ia guna 5 teknik berkesan ini

Sering tumpas dengan nafsu berbelanja? Patahkan ia guna 5 teknik berkesan ini

Korang jenis yang suka shopping lepas dah dapat gaji? Mungkin korang salah seorang yang ada penyakit ketagih membeli-belah. Ia juga dikenali sebagai compulsive spender. Ramai yang tak sedar mereka ada masalah ini, sehingga ia menular teruk ke dalam diri. Tak cukup itu, penyakit ini terang-terang akan jejaskan kesihatan kewangan kita secara kronik. Tengah cari ubat […]

Beza insuran konvensional VS takaful yang kita semua patut tahu

Beza insuran konvensional VS takaful yang kita semua patut tahu

Semua orang ada ambil insuran, kan? Sebagai umat Islam, kita digalakkan mengambil insuran yang berlandaskan agama supaya ia terjamin suci. Tapi, tahu tak kita pasal perbezaan antara insuran konvensional dan insuran takaful? Bagi yang belum tahu, mari hadamkan bersama-sama perkongsian ilmu Tuan Ariff Shah ini. Apa beza ketara 2 jenis insuran ini? Kalau nak cerita […]

Rezeki anda pasti deras berlipat ganda lepas amalkan tip ini

Rezeki anda pasti deras berlipat ganda lepas amalkan tip ini

Siapa yang tak nak rezeki deras macam air sungai yang mengalir? Dengan rezeki yang melimpah-ruah itu, kita akan dapat berikan keselesaan (dalam bentuk kewangan) kepada keluarga sendiri. Korang juga boleh jadi penderma, yang tak putus-putus ringankan beban mereka yang memerlukan bantuan. Sempena hari Jumaat yang penuh barakah ini, Admin nak kongsikan cara kira zakat pendapatan […]

Baiki kewangan sendiri dalam tempoh 12 bulan guna cara ini

Baiki kewangan sendiri dalam tempoh 12 bulan guna cara ini

Kalau kewangan kita kacau, hati boleh jadi risau. Hidup ni tak semuanya indah belaka. Masalah kewangan adalah satu isu yang wajib kita tangani secepat mungkin sebelum ia melarat. Tengah berusaha nak betulkan balik kewangan korang? Admin syorkan korang baca perkongsian ilmu Tuan Amir Syahir ni. In Shaa Allah, masalah boleh selesai dalam masa 12 bulan. Tak […]

Gaya fikir orang kaya, yang buatkan mereka tak risau lagi pasal duit

Gaya fikir orang kaya, yang buatkan mereka tak risau lagi pasal duit

Ada sebab orang kaya jadi kaya. Selain faktor rezeki, mereka juga berfikir dan bertindak dengan cara yang berbeza berbanding orang biasa. Macam mana mereka boleh capai apa yang mereka dapat nikmati selama ini? Kalau nak berjaya seperti mereka, wajib kita dalami apa pandangan mereka tentang duit. Tanpa berlengah lagi, mari mula semat perkongsian John Rampton […]

7 jenis pelaburan yang kurang risiko dan berpotensi tinggi jana banyak untung

7 jenis pelaburan yang kurang risiko dan berpotensi tinggi jana banyak untung

Tahniah. Korang dah mula selangkah maju ke arah bebas masalah kewangan. Korang dah tahu yang korang kena mula bertindak daripada sekarang. Kalau korang sendiri tak jaga ekonomi diri, siapa lagi? Untuk tujuan ini, ramai yang masih mencari-cari kat mana nak laburkan duit mereka. Dan pencarian korang akan tamat lepas dah baca perkongsian Tuan Amir Syahir […]

5 Basic Tips Untuk Beli Rumah

5 Basic Tips Untuk Beli Rumah

Memiliki sebuah rumah yang selesa dan mewah sememangnya menjadi impian setiap individu. Namun, untuk mencapai hasrat tersebut beberapa faktor penting perlu dititikberatkan oleh setiap individu yang berniat untuk membeli rumah. Seorang pengguna Facebook, Fatin Abdul Rahman ada berkongsi tentang 5 tips asas yang perlu ditekankan oleh setiap individu sebelum membeli rumah. Jom kita tengok! Pertama […]