author Call Us: 012-628 4068

Compare Listings

Sering tumpas dengan nafsu berbelanja? Patahkan ia guna 5 teknik berkesan ini

Sering tumpas dengan nafsu berbelanja? Patahkan ia guna 5 teknik berkesan ini

Korang jenis yang suka shopping lepas dah dapat gaji? Mungkin korang salah seorang yang ada penyakit ketagih membeli-belah. Ia juga dikenali sebagai compulsive spender. Ramai yang tak sedar mereka ada masalah ini, sehingga ia menular teruk ke dalam diri. Tak cukup itu, penyakit ini terang-terang akan jejaskan kesihatan kewangan kita secara kronik. Tengah cari ubat […]

Beza insuran konvensional VS takaful yang kita semua patut tahu

Beza insuran konvensional VS takaful yang kita semua patut tahu

Semua orang ada ambil insuran, kan? Sebagai umat Islam, kita digalakkan mengambil insuran yang berlandaskan agama supaya ia terjamin suci. Tapi, tahu tak kita pasal perbezaan antara insuran konvensional dan insuran takaful? Bagi yang belum tahu, mari hadamkan bersama-sama perkongsian ilmu Tuan Ariff Shah ini. Apa beza ketara 2 jenis insuran ini? Kalau nak cerita […]

Rezeki anda pasti deras berlipat ganda lepas amalkan tip ini

Rezeki anda pasti deras berlipat ganda lepas amalkan tip ini

Siapa yang tak nak rezeki deras macam air sungai yang mengalir? Dengan rezeki yang melimpah-ruah itu, kita akan dapat berikan keselesaan (dalam bentuk kewangan) kepada keluarga sendiri. Korang juga boleh jadi penderma, yang tak putus-putus ringankan beban mereka yang memerlukan bantuan. Sempena hari Jumaat yang penuh barakah ini, Admin nak kongsikan cara kira zakat pendapatan […]

Baiki kewangan sendiri dalam tempoh 12 bulan guna cara ini

Baiki kewangan sendiri dalam tempoh 12 bulan guna cara ini

Kalau kewangan kita kacau, hati boleh jadi risau. Hidup ni tak semuanya indah belaka. Masalah kewangan adalah satu isu yang wajib kita tangani secepat mungkin sebelum ia melarat. Tengah berusaha nak betulkan balik kewangan korang? Admin syorkan korang baca perkongsian ilmu Tuan Amir Syahir ni. In Shaa Allah, masalah boleh selesai dalam masa 12 bulan. Tak […]

Gaya fikir orang kaya, yang buatkan mereka tak risau lagi pasal duit

Gaya fikir orang kaya, yang buatkan mereka tak risau lagi pasal duit

Ada sebab orang kaya jadi kaya. Selain faktor rezeki, mereka juga berfikir dan bertindak dengan cara yang berbeza berbanding orang biasa. Macam mana mereka boleh capai apa yang mereka dapat nikmati selama ini? Kalau nak berjaya seperti mereka, wajib kita dalami apa pandangan mereka tentang duit. Tanpa berlengah lagi, mari mula semat perkongsian John Rampton […]

7 jenis pelaburan yang kurang risiko dan berpotensi tinggi jana banyak untung

7 jenis pelaburan yang kurang risiko dan berpotensi tinggi jana banyak untung

Tahniah. Korang dah mula selangkah maju ke arah bebas masalah kewangan. Korang dah tahu yang korang kena mula bertindak daripada sekarang. Kalau korang sendiri tak jaga ekonomi diri, siapa lagi? Untuk tujuan ini, ramai yang masih mencari-cari kat mana nak laburkan duit mereka. Dan pencarian korang akan tamat lepas dah baca perkongsian Tuan Amir Syahir […]

5 Basic Tips Untuk Beli Rumah

5 Basic Tips Untuk Beli Rumah

Memiliki sebuah rumah yang selesa dan mewah sememangnya menjadi impian setiap individu. Namun, untuk mencapai hasrat tersebut beberapa faktor penting perlu dititikberatkan oleh setiap individu yang berniat untuk membeli rumah. Seorang pengguna Facebook, Fatin Abdul Rahman ada berkongsi tentang 5 tips asas yang perlu ditekankan oleh setiap individu sebelum membeli rumah. Jom kita tengok! Pertama […]

Sebab apa ramai orang lebih suka beli kereta dulu berbanding beli rumah?

Sebab apa ramai orang lebih suka beli kereta dulu berbanding beli rumah?

“Fuh, akhirnya. Berjaya juga aku genggam segulung ijazah.” Dan korang pasti dah tahu apa yang ada dalam fikiran sesetengah graduan. Bila dah mula kerja nanti, mereka akan beli apa dulu? Yalah. Dah penat belajar. Mestilah nak cari kerja dan beli kereta dulu kan? Baru ada kelas dan dipandang tinggi. Nak salahkan mereka 100%, tak boleh […]

Sanggup tak anda sahut 3 cabaran kewangan ini? No.2 boleh jadi penyelamat ketika poket tengah “kering”.

Sanggup tak anda sahut 3 cabaran kewangan ini? No.2 boleh jadi penyelamat ketika poket tengah “kering”.

Cabaran adalah alat utama yang membantu kita mencapai matlamat dalam hidup. Kalau tak ada cabaran, tak timbul rasa dahagakan kejayaan. Dan kejayaan dalam bidang kewangan juga gunakan asas yang sama. Cabaran wujud bukan sekadar nak susahkan hidup kita (walaupun ia satu hakikat yang perit kita nak telan). Ia juga bagaikan guru yang mengajar dan naikkan […]

Cara berkesan simpan duit. Walaupun nafsu belanja kuat mengalahkan harimau buas.

Cara berkesan simpan duit. Walaupun nafsu belanja kuat mengalahkan harimau buas.

Letih juga kalau Admin asyik cerita pasal hartanah dalam blog ini. Penulisan Admin kali ini tidak menyentuh tentang pelaburan hartanah. Tetapi lebih kepada aspek kewangan. Buat pengetahuan anda, Admin selalu terima e-mel daripada pembaca-pembaca blog Admin. Boleh Admin katakan, 9/10 daripada mereka mengalami masalah duit. Khususnya tidak tahu cara menguruskan duit. 1 Cara berkesan simpan […]