author Call Us: 012-628 4068

Compare Listings

5 kepercayaan karut tentang loan rumah. Buat, dan kewangan anda pasti sakit

5 kepercayaan karut tentang loan rumah. Buat, dan kewangan anda pasti sakit

Bukan senang nak beli rumah. Proses ni perlukan kesabaran dan juga usaha yang wajar (due dilligence). Kalau silap langkah, kewangan kita boleh sengsara untuk satu tempoh yang lama. Dan Admin percaya. Korang pasti nak elak masalah ni selagi boleh. Betul tak? Antara langkah yang korang wajib buat adalah kenal pasti kepercayaan karut tentang loan rumah. […]

Jaga-jaga. Ini padah bila anda ‘kantoi’ bayar ansuran rumah

Jaga-jaga. Ini padah bila anda ‘kantoi’ bayar ansuran rumah

Nak beli rumah, bukan satu kerja yang senang. Pasti ramai yang setuju dengan ayat ini. Pembeli rumah bukan saja kena sediakan down payment semata. Tapi jugak kena tanggung ansuran bulanan, kos maintenance, cukai tanah dan pintu. Tu tak termasuk lagi kalau ada barangan dalam rumah tu yang rosak atau lain-lain. Tak pasal-pasal keluar duit lagi. […]

Strategi power tingkatkan kadar sewa dan nilai rumah anda di mata prospek segera

Strategi power tingkatkan kadar sewa dan nilai rumah anda di mata prospek segera

Kalau boleh, semua orang nak letak kadar sewa yang maksimum. Korang pasti nak jana untung sebanyak mungkin. Kalau tak, buat rugi je melabur dalam hartanah. Dan pasti ramai yang nak tahu cara untuk tingkatkan kadar sewa, dan pada masa yang sama, tambah nilai di mata penyewa dengan kadar segera. Tapi, macam mana nak buat semua […]

Mana satu antara 7 kesilapan ini yang anda buat, yang buatkan hutang anda tak berkurang?

Awal tahun hari tu, siapa yang berazam nak langsaikan segala hutang-piutang? Tapi, sekarang dah nak masuk bulan Jun. Hutang masih tak berkurang lagi. Apa yang terjadi? Kat mana kita silap dalam perkara ni? Mungkin korang ada buat 9 kesilapan ini secara tak sedar (sebab kalau dah tersedar, mesti korang takkan buat dah kesilapan ni). Max […]

Semua yang anda perlu buat untuk bank approve loan rumah (supaya boleh beli rumah berkali-kali)

Semua yang anda perlu buat untuk bank approve loan rumah (supaya boleh beli rumah berkali-kali)

“Bila nak beli rumah, apa perkara pertama yang wajib korang buat?” Kacang je soalan ni. Mestilah nak kasi CCRIS dan CTOS cun melecun. Kalau tak, bank mana yang berani pinjamkan duit kepada korang? Admin dah tak tahu nak tekankan macam mana lagi pasal ni. Kalau yang ni awal-awal lagi dah kantoi, alamat memang melopong je […]

Baru 25 tahun, dah ada 2 rumah pelaburan: 5 faedah yang anda layak gunakan untuk beli rumah pertama.

Baru 25 tahun, dah ada 2 rumah pelaburan: 5 faedah yang anda layak gunakan untuk beli rumah pertama.

Dah lama Admin tak menulis pasal kisah inspirasi. Kisah seseorang menempuh dugaan dan cabaran dalam dunia pelaburan hartanah antara salah satu sumber inspirasi bagi Admin. Dan Admin pasti, ramai yang kat luar sana berkongsi pandangan yang sama. Tanpa buang masa, mari kita hadamkan kisah Tuan Anders Ong ini yang Admin baca kat blog Property Guru. […]

Rezeki anda pasti deras berlipat ganda lepas amalkan tip ini

Rezeki anda pasti deras berlipat ganda lepas amalkan tip ini

Siapa yang tak nak rezeki deras macam air sungai yang mengalir? Dengan rezeki yang melimpah-ruah itu, kita akan dapat berikan keselesaan (dalam bentuk kewangan) kepada keluarga sendiri. Korang juga boleh jadi penderma, yang tak putus-putus ringankan beban mereka yang memerlukan bantuan. Sempena hari Jumaat yang penuh barakah ini, Admin nak kongsikan cara kira zakat pendapatan […]

Capai matlamat pelaburan hartanah anda guna strategi S.M.A.R.T. ini.

Capai matlamat pelaburan hartanah anda guna strategi S.M.A.R.T. ini.

Sebelum mencapai sebarang matlamat, kenalah tetapkan matlamat yang kita nak capai dulu. Ini adalah asas yang semua orang patut buat. Ramai juga yang tanya kat Admin. Ada tak strategi yang boleh bantu mencapai matlamat pelaburan yang kita harapkan? Kalau korang serius nak jana untung dengan pelaburan hartanah, Admin sarankan baca perkongsian Tuan BK Khoo ni […]